Wednesday, May 28, 2008

40 HARI YANG MENCABAR

Kembara syahadah ke bumi Balkan ini sesungguhnya begitu mencabar dan ia berlaku dalam keadaan aku yang sangat serba salah. Ketika syarikat hendak berpindah ke lokasi baru, aku perlu berada di luar negara lebih 40 hari. Dan berita da kampung pula, permohonan anak-anak untuk dapat tapa berniaga di Tesco Alor Setar diluluskan..! Bayangkan bukan sebuah kedai tetapi dua buah kedai..! Mana mereka nak cari modal. Mana mereka nak ambil barang..Dalam masa seminggu kedai mesti masuk barang. Tesco nak dibuka pada 15 Mei. Sungguh mencabar kak Ummu, Dek Na, Dek Pah dan Mai.

Mereka sedang diproses ketika abah berada di luar negara. `Tangan' abah yang selama ini banyak menentukan keputusan untuk mereka tiba-tiba disentap pergi dan kini mereka adik beradi perlu membuat keputusan sendiri bersama dengan emak yang pun selama ini sibuk dengan Puteh Nurserynya. Jadi syukur setelah 12 hari, mereka sudah berjaya melalui detik penting untuk membuat keputusan berkenaan walaupun pada awalnya hampir-hampir cadangan abah akan menyebabkan mereka hanya ambil sebuah kedai. Allah memberi kekuatan kepada mereka.

Aku yakin faktor dek Pah yang lebih setahun tinggal di China membuatkan ia lebih matang dan yakin untuk memasuki bidang perniagaan menyaingi peniaga MALL yang lain.

Syabas anak-anak abah..!


HRI INI KHAMIS 28 MEI, aku melancarkan semula blog CIKGU ABU untuk catatan ringanku yang selama ini hampir setahun kubiarkan ia terkapai membisu.

No comments: