Friday, May 15, 2009

AZAM SAMBUT HARI LAHIR KE 52

Semalam hujan turun renyai-renyai ketika rakan-rakan berkumpul di pejabat untuk membincangkan acara pertemuan Konsortium Kabilah Ehsan, suatu usaha untuk merapatkan silatulrahim dengan kawan-kawan seperjuangan


Sebelah pagi tadi, jumaat, saya dan yusri mengunjungi DBP, juga perbincangan dengan rakan-rakan dalam industri buku bagi menubuhkan sebuah konsortium untuk membantu memasarkan buku-buku Dana Industri buku negara.


Esok 16 mei, sambutan hari guru di Terengganu dan sebelah malam ada jemputan majlis perkahwinan pelakon Zamarul. Tahniah dan selamat pengantin baru Zamarul.


ayahanda Allahyarham

Hj Morad Awang kembali
ke rahmatullah 7.30 pg

13 Mac 2006

Sempena usia menjangkau 52 tahun, aku berazam untuk mengaktifkan kerja-kerja penulisan terutama menyiapkan buku-buku yang terbengkalai. Ini termasuk catatan perjalananku SYAHADAH dan buku kembara Haji yang masih belum dapat dicetak.
Juga novel Cinta Sempadan masih belum selesai walaupun sudah 4 tahun, aku menulis. Syukurlah Allah anugerahkan bakat menulis kepada ummu Hani, anakanda sulung yang mempunyai kekuatan tersendiri berbanding dengan abahnya.
Namun agenda syarikat juga perlu ditangani dengan baik. Ramai anak-anak buah/staf yang berhenti sampai 7 orang. Mereka memilih untuk berpindah. Saya mendoakan mereka berjaya di tempat baru , meneruskan amanah yang Allah berikan dengan bakat dan kebolehan yang Allah pinjamkan sementara. Bergelutlah kerana masa sungguh singkat di sini.
Saya sedih kerana tidak dapat memberi yang terbaik untuk mereka, namun mereka beruntung kerana di sini mereka dapat menimba pengalaman dan pengetahuan baru sebelum berhijrah ke syarikat lain. Saya akan meneruskan tugas-tugas saya di syarikat ini. Dan mereka akan memainkan peranan mereka di tempat baru.
Hari-hari mendatang cukup mencabar. Hanya mereka yang berani saja mampu berhadapan dengan taufan globalisasi. Namun kita perlu ingat, setiap orang mempunyai kelebihan tersendiri yang Allah anugerahkan kepada hamba-hambanya. Jika kelebihan ini digabungkan, ia bakal melahirkan suatu kuasa baru yang mampu bersaing di peringkat yang lebih hebat. Oleh itu kepada staf saya, saya lebih suka melihat potensi diri daripada mencari kelemahan diri seseorang. Jika kelebihan ini dapat disatukan ia merupakan aset yang besar kepada perjuangan media Islam di era globalisasi ini.






11.00 malam.

No comments: