Tuesday, August 18, 2009

Kerjasama penerbitan dengan HPA


Banyak yang diperkatakan mengenai kejayaan HPA di dalam mengetuai kebangkitan syarikat pengeluar produk MLM muslim ketika ini. Saya dan rakan-rakan di Galeri Ilmu teruja dengan perkembangan yang cukup membanggakan ini. Pada awal tahun lalu, ketika bertemu dengan tuan Hj Ismail, beliau menyatakan hasrat untuk membangunkan sebuah panggung wayang Islam di Sg Petani. Panggung wayang Islam? Seperti idea-idea yang lain, ia kelihatan mustahil dan pelik namun itulah hakikatnya minda anak muda ini. Saya berkunjung ke Sg Petani, meninjau sebuah kilang lama dan membuat floor design serta anggaran budget seperti yang diminta. Pertemuan itu rupanya disusuli dengan pertemuan lain yang menyuburkan lagi kerjasama antara HPA dan ANIS. Beberapa artikel mengenai perkembangan HPA diterbitkan di dalam majalah ANIS saban bulan.

Perbincangan lanjutan mengenai kerjasama media antara HPA dan Galeri Ilmu akhirnya mencapai kata sepakat ke arah menerbitkan sebuah majalah HERBA - tajuknya PESONA HERBA. Keluaran sulungnya dijangkakan terbit pada januari 2010.


2 comments:

W.B. Abdullah said...

As-salaamu alaikum brother,

I read that your book Cinta Madinah inspired the Malaysian author Zaipah Ibrahim to write The Gift. Currently, the US and UK Muslim markets are struggling to find quality Islamic fiction. There are only a few Islamic fiction writers published here...Ever think about translating Cinta Madinah into English? Those of us English-speakers reading The Gift would just hop on over to your book as well insyAllah! Terima kasih!

Abu Hassan Morad said...

insyaAllah, I am looking forward for that.