Saturday, May 16, 2009

MENGURUNG DIRI

Ketika kawan-kawan menghabiskan masa di luar, saya mengurung diri di dalam bilik seharian untuk menyelesaikan kerja-kerja penulisan yang tertangguh. Pagi-pagi bang Pi di kampung menelefon mengajak minum pagi-pagi begini. Kebiasaannya hari Sabtu, saya berada di kampung tetapi minggu ini tak balik. Ada kerja-kerja urgent yang belum selesai. ``Datin' panggilan kepada isteri saya selepas saya mendapat `datuk' terpaksa melayan keluarga baru kami yang semakin meriah sepanjang hari. Setiap pagi keluarga baru menghadiahkan antara 8 hingga 12 biji telor sehari. Begitulah hidup di kampung. Ada peluang nak pelihara ayam itik, tapi di kota keadaan tidak mengizinkan.

Esok bakal berlangsung pertemuan rakan-rakan seperjuangan bagi memulakan penubuhan Konsortium Kabilah Ehsan. Hari ini juga encik Halim memasuki Mekah untuk menunaikan umrah. Semoga perjalanannya diberkati dan dapat menyampaikan salam saya dan rakan-rakan kepada Rasulullah SAW di Madinah.

No comments: